sobota, 24 listopada 2012

Ciemnienie srebra

W sumie post miał być o czymś innym, ale przy okazji wykańczania zaległych prac odkryłam, że bigle w kilku kolczykach, które zrobiłam całkiem niedawno ściemniały. Zaskoczyło mnie, ze stało się to tak szybko. Czy to kwestia przechowywania, rodzaju srebra, czy czegoś jeszcze innego? Jeśli wiecie lub macie patenty, jak temu zapobiec, proszę zostawcie komentarz.

Może zabawnie to zabrzmi, ale od dawna właściwie nie noszę biżuterii, a moje kolczyki niesutaszowe mają złote bigle, mam też trochę biżuterii z metali nieszlachetnych. Chociaż te nieliczne srebrne, które posiadam nie ściemniały tak bardzo. Tak więc nie wiem czy kupuje felerny towar czy może jest to normalne zachowanie srebra.

A tak w ogóle to sezon świąteczny w moim domu został oficjalnie otwarty! Pierniczki się robią:)



4 komentarze:

  1. Srebro ma tendencję do ciemnienia gdy ma styczność z innymi metalami, zwłaszcza z nieszlachetnymi:( nie łącz ich w jednej pracy i nie przechowuj razem. A jak już ściemnieje zamocz w miseczce wyłożonej aluminiową folią, do której wlej wrzątek i łyżeczkę sody oczyszczonej, potem wypoleruj ściereczką. Niezawodny sposób. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za radę, te przebarwienia schodzą na szczęście przy zwykłym przetarciu nawet ręką. Ale martwię się, czemu się pojawiły, nie miały styczności z innymi metalami, czy to możliwe, że to barwnik w sutaszu wywołał taką reakcję?

      Usuń
  2. a ja z małymi w sobote zabieramy się za pierniczki ... aże uznałam że w tym roku zrobimy kilka chatek na prezenty dla domowników to od razu i kolorowe barwniki się zamówi a małe będą miały frajdę pozdrawiam ciepluteńko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uf, ja właśnie skończyłam zagniatanie ciasta, jutro pieczenie. To moje pierwsze pierniczki, więc mam tremę :)

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz. Lubię gadatliwych gości ;)