niedziela, 6 października 2013

Rzecz o kolorze i eksperymentach plus zaproszenie

Wiecie za co najbardziej kocham sutasz? Za to jakie ogromne możliwości mieszania kolorów daje. Od zawsze lubiłam bawić się kolorami mieszać je, oglądać jak się przenikają, jak kontrastują ze sobą. Uwielbiam impresjonizm, za to jak używa barw. Za to samo cenię obrazy Paula Gauguina.


Ostatnio dużo czasu spędzam surfując w wirtualnej przestrzeni w bardzo odległych kierunkach. W swoich podróżach internetowych natknęłam się na kilka wspanialych narzędzi, które pozawalają bawić się barwami (np http://colorschemedesigner.com). Teoria koloru, jego znaczenie i zastosowanie to naprawdę ogromny temat. Teorii dotyczących koloru jest wiele. Ja lubię color wheel - koło barw. W tym ujeciu używa się koła do obrazowania w jaki sposób powiązane są ze sobą kolory. 


Skupiając się tylko na podstawach warto wiedzieć czym są kolory podstawowe, a czym drugo- i trzeciorzedowe, czym różnią się kolory pokrewne i przeciwstawne. Przydatne jest tez pamiętać o kolorach neutralnych i temperaturze koloru. 



Dziś w ramach eksperymentów kolorystycznych, mam jeszcze zdjęcie kolczyków, które męczę już nie wiem jak długo (jednak nie lubię kanciastych kształtów). Wszystko wyszło jakieś powykrzywiane :/ Kolczyki są jeszcze nieskończone, ostatecznie powinny wyglądać nieco lepiej.


Zdjęcie publikuję a propos harmonii - które połączenie kolorystyczne uważacie za lepsze? 




A może 


A na koniec zaproszenie:


ArtStop to grupa dla miłośniczek hand-made. Wpadnijcie.




6 komentarzy:

  1. Połączenie rózu i pomarańczowego ciekawie wygląda.Niebieski ładnie kontrastuje. Tu przypominają mi się fowiści w swoich nietypowych połączeniach barw:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. André Derain - wow! Dzięki za wzbogacenie mojej edukacji artystycznej.

      Usuń
  2. Z pomarańczowy, skojarzyło mi się od razu z Meksykiem ;)
    Też uwielbiam impresjonizm :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja stawiam na pierwszą opcję

    I nic nie przeszkadza, że ciut krzywe- cudne! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz. Lubię gadatliwych gości ;)