środa, 3 października 2012

Jak usunąć tło ze zdjęcia - znalezione na ETSY

Jak z pewnością niestety widzicie dopiero uczę się sztuki fotografii. Okazało się to znacznie trudniejsze, niż sobie wyobrażałam. Zwłaszcza, że doskwierają mi braki sprzętowe. Ale cóż, robię co mogę i mam nadzieję, że widać postępy. Ponieważ nadal jeszcze nie do końca potrafię zrobić zdjęcie, które może być wrzucone od razu na bloga (poza tym czy to jest konieczne?) posiłkuję się programami graficznymi. Szukając najlepszego sposobu na usunięcie tła znalazłam na ETSY ten tutorial (oryginalny opis i duużo więcej w tym atykule KLIK):


 
Ollibird Etsy Dodge Tool Demonstration from Ollibird on Vimeo.

Dla mnie ta metoda sprawdza się świetnie. Nie ma ryzyka, że usuwając tło, "ciachnę" też sam przedmiot. Nigdy nie lubiłam Photoshopa, ale z takim przewodnikiem naprawdę praca jest łatwa. W skrócie:

-> wybieramy narzędzie Dodge
-> używamy klawiszy [] do zmiany rozmiaru pędzla
-> w pasku narzędzi na górze ekranu wybieramy opcję highlights, odznaczamy okienko protect tones
-> i jeszcze jedna ważna rzecz: ustawiamy exposure na wartość 3-5%.
Teraz wymazujemy tło i voila!

Prosto, szybko, skutecznie.


PS. Blogosfera mnie wciągnęła straszliwie i przez ostatnie dni mało co uszyłam. Czytam, czytam i czytam.

PS2. ETSY to kolejny zjadacz mojego czasu, naprawdę skarbnica wiedzy, pomysłów, inspiracji.....

5 komentarzy:

  1. Ostatnio też kombinowałam z wycinaniem tła, tyle że w gimpie. Jak już je wycięłam, to miałam problem ze wstawieniem innego - skończyło się to zmianą programu na picasę i porzuceniem pomysłu usuwania tła :D
    A blogosfera, oj tak potrafi bardzo pochłonąć, ale to w końcu czysta przyjemność oglądać wytwory ludzkiej wyobraźni :)
    Na Etsy może i sama zajrzę ? Tyle się mówi o tej stronie, a mnie tam jeszcze nie było..
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na razie trzymam się białego tła. Może zachowawczo i bezpiecznie, ale coś większego mnie przerasta. A Twoje fotki są przyjemne, fajnie używasz efektów. A ETSY polecam, można klikać, czytać i dalej klikać i czytać.

      Usuń
  2. Wycinanie tła to nie lada sztuka :) A sama fotografia to czysta przyjemność :))

    OdpowiedzUsuń
  3. muszę koniecznie wypróbować ten sposób:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz. Lubię gadatliwych gości ;)